Tag Archives: british

Inside

Description: A curious young photographer discovers more than she bargains for when she decides to explore off the beaten track…

Shot on the Blackmagic Cinema Camera as RAW and colour graded using DaVInci Resolve.

Starring
Stephanie Danielides
Brian Walker

Written and Directed by
Stuart Stanton

Cinematography
Adam Haywood/Joel Frances

Gore FX
Mark Horner

Key Grip/Equipment
Brian Walker

Music by Brian Canham (Pseudo Echo)

SB Thoughts:

:20 babe

1:30 dude, where could you possibly be holding car keys right now? absolutely no bag. no pockets. how do you live your life, fake woman?

2:20 aw, you’re so British.

2:30 but you’re, like, so dead. “not even stand a chance” dead

2:56 all of those water bottles are poison

3:20 MAKE NO MISTAKE – you will – pass out at the last moment before the monster, or whatever appears to keep you captured forever. you are the easiest prey to ever walk in the door, my dear.

4:05 OH WHAT’S THAT?!?1 ARE YOU GETTING SLEEPYY?!?! who saw that coming??????????????????????????????????????????????????????

4:33 good luck, Stumble-ina.

4:48 the record playing banshee has you now

4:59 cassette tape playing banshee*

5:16 great, now you’ve been involved in a ritual.

5:34 hahaha I love the instant response to retrieve her belly skin.

“no. this is still mine”

5:43 you done for, sweetheart.

5:47 “GOLLY, I SURE DO HOPE, I SAIDA, i SURE DO HOPE OL’ GIRL DIDN’T WAKE UP N NOTICE I TOOK HER BELLY.” – this killbilly*

5:58 GET TO GOUGIN’, GIRL. box cutters are good but large kitchen knives are better.

6:13 I respect that.

Lesson: Carry a purse/don’t drink strange bottles of water!!! COME ON.

Rating: 4 out of 5 stars ✩✩✩✩

Advertisements

Behind the Door

Description: There’s something outside that wants to come in…

A terrifying short horror film by first time Director, the talented Baylea Hart, starring Harrison Dowling and Rory Lockland.

Produced by Noomi Spook, of Strawberry Corpse.
DOP and Camera Marcus Way.
Sound recording Max Dowding.
Make up by Kelly Lou.

Special thanks to Jay Hillburn, Rowena Diamond, Tim Handley and Josh Guant.

Sound effects from:
http://www.freesfx.co.uk
http://www.incompetech.com
http://www.soundbible.com
http://www.youtube.com/watch?v=JXOs3xQYBlM – Dale Pendlebury

http://www.strawberrycorpse.com

http://www.facebook.com/StrawberryCorpse
http://www.twitter.com/stwberrycorpse

SB Thoughts:

:06 jump scare

:24 this kid is gonna die of sick before the thing can get inside

:30 thing in the mirror looking in???? but not in the door itself?? hahah how

:35 i LOOOVE those curtains

:44 the aesthetic of this whole living room, 5 ✩✩✩✩✩ stars

1:00 “just got home..so guess I’ll turn on the radio..because it’s 1922”

1:18 “it’s me! the tiny British boy you hangout with!”

1:40 THE RADIO HAS SOMETHING TO SAY ABOUT THIS

2:07 what a dick move, monster

2:32 YOU GOT TRICKED

2:42 hahaha SPOOKEMON!!!

spookemon.jpg

Lesson:

“…SPOOKemon, gotta catch ’em all
Its you and me
I know it’s my destiny
SPOOKemon, oh, you’re my best friend
In a world we must defend
SPOOKemon, gotta catch ’em all
A heart so true

You teach me and I’ll teach you
SPOOKemon, gotta catch ’em all
Gotta catch ’em all
Yeah..”

Rating: 4 out of 5 stars ✩✩✩✩

Don’t Look

Description: Andrea lives alone plagued by nightmares, however one night she discovers something is with her in the apartment.

SB Thoughts:

:05 the most overused kid laughing audio ever recorded

:57 who buys a pillow with one enormous eyelash on it?

:18 -2:20 “British, British-British, British, British”

2:21 you got a piece of glitter on your left cheek, let me get that for you

2:42 that phone set down was loud AS FUCK

3:05 “i’ll let myself in” – this ghostie

3:07 “how rude of me, I almost didn’t close the door” – also this ghostie

3:25 sup, growl, sup

4:20 the description says this is her apartment, but it looks like a hospital break room

4:45 shits in your brain, mimicking voices of those you love. you done for.

4:51 just looks like any ol’ guy

Lesson: She looked tho

Rating: 3 out of 5 stars ✩✩✩

325 Sycamore Lane

Description: A short horror film based on the vanishing hitchhiker urban legend.
Starring Jeff DuJardin, Emmy Newman and Juliette James.

SB Thoughts:

:17 babe

:22 stop thinking about how much of a babe you are, Jeff, you almost hit some pajama’d lady

:47 “is this about to be sex now?” – jeff thoughts

1:06 why you gotta talk so weird tho?

1:16 “pffhaha HAVEN’T YOU EVER HEARD OF MAPQUEST??”

1:27 “I’m like totally dead”

1:42 incest

1:51 “ya, that’d because my body is dead, anyway –back to my hot brother”

2:05 “..so are you married to your brother, or..?”

2:21 “I’m remarkably British now, and fuck off, you bloody wanker”

2:48 “get it?..cuz I’m like totally 10 years dead”

3:16 confused and handsome for the camera

3:18 and dead to a trucker

trucker.png

pandarunover.gif

3:31 WHAT AN ASSHOLE!!

3:36 hey, you married son of a bitch, pay attention to the road for once, maybe.

3:44 “just calling to let you know I’m like totally dead, and have been this whole time. have a nice life with your wife you don’t love.”

3:56 THAT ASHTON’S AT IT AGAIN!!

punk'd

4:06 I guessed her exact death age. fucking professional.

4:36 PLOT TWIST

4:41 thems those, “I’m going to kill you and then have sex with your body” eyes

brolove.png

4:46 HE’S CONSIDERING IT THO

Lesson: https://www.youtube.com/watch?v=IYKsjdkdRbw

Rating: 4 out of 5 stars ✩✩✩✩